פיתוח אפליקציות – שלבים

לרבים בעולם כולו ובישראל בפרט יש המון רעיונות איך "לכבוש את העולם". כמובן שמדובר במצב הכלכלי של אותו אדם ולאן הוא שואף, חלקם יעדיפו הכנסה חודשית בטוחה ואולם יש את הצד השני, שחושב קצת ביותר גדול ורוצה להמציא משהו, ליצור משהו, לפתח אפליקציות. עולם המובייל הולך ותופס תאוצה, וזה לא סוד כבר מספר שנים ואפשר לדמיין איפה הוא יהיה עוד 5 או 10 שנים.

לאחרונה אני שומע על המון אנשים/יזמים אשר רוצים להגשים את עצמם ואת החלומות שלהם והולכים לכיוון פיתוח האפליקציות ✎ . ישנם המון רעיונות מקוריים ויצירתיים אשר יכולים להצליח ובגדול, חשוב לדעת איך לממש אותם על הצד הטוב ביותר ותמיד לזכור מה ששולט ביציבות הבניין הוא הבסיס עצמו, להשקיע ולא "לדלג" על שלבים חיוניים יביאו לבסוף למוצר מושלם

❻ השלבים החיוניים לפיתוח אפליקציות מושלמות!  שלב ①:

איפה אנו רוצים לפתח? אייפון או אנדרואיד?  פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון - 2bedesign כשעלה לנו הרעיון לפתח אפליקציה היה ברור לנו שנפתח את זה לשתי הפלטפורמות השולטות ביותר: אייפון – חנות אינטרנטית AppStore אנדרואיד – חנות אינטרנטית :: GooglePlay השאלה העיקרית היא איפה להתחיל בדיוק? בשאלה כזאת אציג בפניכם כמה שיקולים מאוד חשובים שיכולים לתרום להחלטה כמו למשל:: לאסוף נתונים של חלוקה בין אנדרואיד ואייפון בקרב המשתמשים שמגיעים אלינו מהמובייל?לבדוק, מהם השינויים שצפויים לכל אחת מהפלטפורמות הללו בשנה הקרובה? מבחינת החומרים באינטרנט אפשר להבחין אולי האם יש יתרונות עיקריים לאחת הפלטפורמות מהשניה? מה ההבדל בין עלויות הפיתוח לאנדרואיד או אייפון? אלו שאלות שנשאלות בדרך כלל בחברות שרוצות לפתח משהו חדש, שאלות אשר מנחות אותנו לאן להיכנס ומאיפה לצאת בדרך כלל. אם לפני 4 שנים היה ברור שהפלטפורמה של אייפון הובילה בכל פרמטר היום המצב ממש לא ככה, הנה לכם כמה סיבות לשינוי עיקרי באנדרואיד : לאנדרואיד יש נתח שוק גדול יותר מאייפון והפער יגדל עם הזמן מאחר ורוב המכשירים הםם תומכי אנדרואיד, שני שליש מגולשי המובייל הם בעלי אנדרואיד. בכל אופן אני ממליץ להתחיל עם שתי הפלטפורמות יחד, למרות שמדובר בעבודה טיפה גדולהה יותר, אבל כאן כבר מכוונים ל2 מטרות הסיכוי שנפגע באחת מהן הוא גדול יותר פי 2. 
  • שלב :
  • החלטה על תוכן האפליקציה אחר שבחרנו עם איזה פלטפורמות אנו רוצים לפתח את האפליקציה שלנו אנו מגיעים לשלב הבא והוא מה האפליקציה שלנו תדע לעשות? השלב העיקרי ואחת הסיבות שבגללו נכנסו לזה מלכתחילה. הרי ברור שלכולנו יש רעיונות טובים אבל רק הטובים והמשכנעים באמת הם אלה שיצליחו לבסוף. כמובן שמבחינת תוכן האפליקציה דברים יכולים להשתנות מעת לעת על אופן הביצוע שלה או על עבודתה בפועל אבל הרעיון ברוב המקרים נשאר אותו הרעיון.
  • שלב : User Experience – אפיון חוויית משתמש מציגים לאנשי האיפיון, עוברים איתם על שלבי תוכן האפליקציה ומה היא אמורה לעשות. הם יוצרים לנו את אפיון האפליקציה, בעצם יוצרים את איך האפליקציה אמורה להיראות מבחינת מסכים ומעברם, חשוב לציין שבשלב הזה המסכים מוצגים עדיין ללא עיצוב, אך מבחינה פונקציונלית ידוע מה יהיה ניתן לעשות בכל מסך. חשוב לציין שבשלב זה אין לנו מושג איך תיראה האפליקציה עדיין עד לשלב העיצוב. פיתוח אפליקציות מתקדמות חוויית משתמש – ux שלב מאוד חשוב בהקמת אפליקציה, במילים פשוטות זהו השלב אשר אמור לגרום למשתמש חווית שימוש טובה יותר ככל שניתן, וככה יהיה לו יותר פשוט לנווט/להזמין/לרכוש/להשתמש באפליקציה, בדיוק לזה הגענו לכאן בעצם. כי אם נביא משתמשים אשר לא יעשו זאת באפליקציה שלנו לא עשינו כאן כלום מלכתחילה. כמו למשל, הכפתור הזה למה הוא אמור להיות בצד ימין ולא בשמאל? או למה זה אמור להיות עגול ולא ריבוע או משלוש?, כמה מסכים צריכים לעבור עד שמשיגים מטרה מסוימת באפליקציה? וכו'.
  • שלב:תמונה המתארת את שלב עיצוב האפליקציה
  • הכירו את המעצב   באפליקציות מובייל יש דגש חזק מאוד על עיצוב הלוגו, המסכים ועל חווית המשתמש. היום מאחר ואנחנו בעולם מהמתקדמים ביותר אפשר ואנדרואיד מציבים סטנדרטיים גבוהים מאוד והם מצפים ליראות גרפיקה ואפקטים מרשימים ומגניבים. חשוב לזכור! : לא ניתן לפתח אפליקציה ללא מעצב גרפי מקצועי. וככל שיהיה טוב ומקצועי יותר ככה זה יראה הרבה יותר טוב! לאפליקציות עם עיצוב לא איכותי אין אפשרות לשנות משהו ולהצליח בשוק. לאחר בחירת מעצב הגרפי האיכותי מספרים לו על האפליקציה ובעצם כמה פיצ'רים כאלה ואחרים שהיא אמורה לעשות בכדי שיוכל לסדר את המסכים ואת הכפתורים לפי מה שנאמר לו. בניית המסכים והמעבר ביניהם נקרא גם Wire-Frames, זהו שלב חשוב אשר ישחק תפקיד משמעותי מאוד בחוויית המשתמש בעת שימוש באפליקציה.
  • שלב :
  • הגיע הזמן לפתח  לאחר שעשינו הכל בתקוה שעל הצד ביותר ולא דילגנו על איזשהו שלב הגיע הזמןפיתוח האפליקציה שלב 5 להתחיל בפיתוח האפליקציה. כאן כבר חשוב מאוד לבחור במתכנת מקצועי וטוב, חשוב מאוד לבדוק תיק עבודות ומה המתכנת עשה עד כה. לא נכנס כרגע לרמת הקודים וניהולי הקבצים אבל בפירוט קליל בעצם המתכנת הוא זה שמחבר ובונה את האפליקציה בשלמותה, בדרך כלל זאת העבודה הקשה וארוכה ביותר, זמן הפיתוח. הוא זה שדואג שכל מה שהצגנו קודם לכן בשלב 2 , "תוכן האפליקציה" לעבוד ולאן כל מסך מנווט. הוא מוציא מוצר מושלם לחנויות הסמארטפון. חשוב לזכור שלרוב אין אפשרות זמן מדויק לפיתוח וזה עלול להשתנות מעת לעת.
  • שלב ⑥:
  • העלאה לחנויות אפ סטור וגוגל פליי :  לאחר שסוף סוף סיימנו את כל התהליכים המפרכים האלו, אפשר להיאנח לרגע ולהתחיל בהגשת האפליקציה לחנויות. חשוב לציין שרק שלב זה יכול לקחת יום שלם, עד להגשת המוצר לחנות אפ סטור וגוגל פליי.שלב 6 בפיתוח אפליקציות - העלאה לחנויות גוגל פליי ואפ סטור
בצד זה אנו בוחרים את המסכים אשר יופיעו לגולשים לפני שהורידו את האפליקציה. אפשר לומר שאפל קצת יותר נוקשים מגוגל בנוגע להעלאת האפליקציה ואישורה בחנות הסמארטפון.

כמובן שכרוכה עלות מינימלית על "שכירות" לחנויות $

נכון ל2015 : גוגל פליי – 20$ חד פעמי יוצא שגוגל מאשרת את האפליקציה בפעם הראשונה שאנו מגישים וברוב המקרים זה לוקח עד 48 שעות. אפ סטור – 99$ לשנה וכאן מבחינת אישור האפליקציה, אולם כאן כבר מדובר באישור עד 10 ימים ואז לרוב בניסיון הראשון זה לא מאושר והם שולחים כמה תיקונים שעלינו לעשות בכדי שזה יאושר, לאחר שנבצע את התיקונים הנדרשים יחד עם המתכנת נגיש שוב את האפליקציה לאפל בתקווה שעכשיו זה יאושר ולא יהיה יידרש עוד תיקון. חשוב לזכור ‼ שנו מחויבים בכל שנה לחדש את חוזה ה"שכירות" איתם כי אם לא, האפליקציה שלנו תצא מהחנות. באפל העניין הוא טיפה שונה ומסורבל במקצת אבל זה משתלם וזה לגיטימי. לסיום, 2bedesign תענה לכם על כל הצרכים מההתחלה ועד להעלאה לחנויות והפעלת האפליקציה     פיתוח אפליקציות לסמארטפון מכל הסוגים   לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות לחץ כאן 

עשוי לעניין אותך גם: